Főoldal » Termék » Bioshock Infinite
Bioshock Infinite PSXShop

Bioshock Infinite

Bioshock Infinite XBOX 360

Eleged van már az évről évre érkező folytatásokból? Szeretnél valami olyan játékkal játszani, ami nem csak az ügyességed, de a morális iránytűdet is próbára teszi? Szeretted a 2007-ben sokak által az Év Játékának tartott Bioshockot, és vártad a folytatást? Ha valamelyik kérdésre igennel válaszoltál, akkor érdemes figyelned a 2013 elején érkező Bioshock Infinite-re, hiszen az Irrational Games több éve kemény munkával próbálja megismételni azt a csodát, amit a System Shock 2 és a Bioshock jelentett a játékosok és az FPS műfaj számára.

A Bioshock Infinite az elődjétől eltérően nem az óceánok mélyére, hanem az égbe viszi a játékosokat. A történet főhőse Booker DeWitt, egy visszavonult magánnyomozó, aki egy utolsó küldetést mégis bevállal: a cél elutazni Columbiába, az égi városba, majd onnan kimenekíteni egy fogságban lévő nőt. Ahogy az rögtön a szabadítás utáni másodpercekben kiderül, Elizabeth több, mint egyszerű fogoly: Columbia nyugalma és harmóniája ezer rejtélyes szálon keresztül kötődik hozzá, így menekülés közben az amúgy idilli városkában brutális polgárháború lesz úrrá, ezalatt pedig a Tér és az Idő anyagán is hasadások születnek, a különös eltűnések és mágikus erők manifesztálódása mellett az időutazás és a teleportáció is valósággá válik majd. A Bioshock Infinite egy, az elődjénél is vadabb utazásra invitálja a játékosokat – az elmondottakban pedig az a legjobb, hogy mindezt nem átvezető animációk során élheted majd át, hanem a valódi játékmenet közben!

A Bioshock Infinite erőteljes szerepjátékos gyökerekkel rendelkezik, ahol a játékosok által hozott döntéseknek súlya és következménye van. Columbia városában két erő harcol egymással, az Alapítók csak az amerikai lakosoknak szeretnének minden elképzelhető jogot megadni, a Vox Populi névre hallgató ellenállás pedig inkább az egyenlőségben hisz. Kalandunk során többek közt ezzel a két frakcióval is találkozhatunk majd, a harcok közben pedig igen komoly döntéseket kell majd hoznunk – és ebbe az is beletartozik majd, hogy épp milyen képeségeket használunk. A játékban ugyanis folyamatosan aktív és passzív mágikus képességek birtokába juthatunk, amikkel képesek leszünk olyan csatákból is győztesen kikerülni, amik másképp megnyerhetetlennek bizonyultak volna. A Bioshockkal ellentétben itt azonban nem lesz lehetőség a képességek lecserélésére, így alaposan meg kell fontolni, hogy mit is akarunk használni. Mindezek mellett az 1999 Mode lehetővé teszi, hogy a klasszikus szerepjátékos szigorok mellett harcoljunk ebben a különös városkában – ez a mód a régi System Shock-rajongók számára tud majd felhőtlen (vagy épp frusztrálóan nehéz kihívásokkal teli) órákat okozni.

A Bioshock Infinite 2013 egyik legérdekesebb játékának igérkezik, hiszen teljesen nyitott pályái, a játékos által több módon megoldható helyzetei és komoly morális dilemmái leginkább a Dishonoredre emlékeztetnek minket. Az Arkane Studios játékával ellentétben azonban az Irrational nem először lép a szabadság táptalajára, így itt még izgalmasabb helyzetekre lehet majd számítani, ahol nincs egyértelműen jó és rossz oldal. Ahogy korábban a Little Sister/Big Daddy páros, úgy most Elizabeth, és az őt megőrizin kívánó hatalmas, haragos fémmonstrum, Songbird alkotja majd a játék személyes drámáját. Hogy Te mindezt hidegvérrel, vagy épp empátiával kezeled, csak Rajtad múlik majd! Ha felkeltettük érdeklődésed, akkor olvass tovább!

BIOSHOCK INFINITE – RÉSZLETES BEMUTATÓ:
A 2007-ben megjelent Bioshock után a világ figyelő szeme ismét az Irrational Games csapatára szegeződött. A korábban a System Shockkal nagyot dobbantó FPS-eket fejlesztő csapat megmutatta, hogy hiába telnek az évek, az akciójátékokat egészen új megközelítésből tálalva még mindig képesek meglepetéseket okozni a legtapasztaltabb játékosoknak is. A Bioshock második részét már nem ez a csapta fejlesztette, az Irrational ugyanis ekkorra már rég a következő nagy dobáson gondolkozott. Tovább kellett ugyanis lépni, valami új helyszín, valami új ötlet felé. Ez az új ötlet lett a 2013 elején megjelenő Bioshock Infinite. A Bioshock Infinite fejlesztése nem volt egyszerű, hiszen máig hallani a különböző problémákról: ennek azonban megvan az oka. Az ok: a Bioshock Infinite legalább annyira át akarja majd formálni azt, amit a játékokról tudni véltünk, ahogy azt 2007-ben az eredeti Bioshock tette. És azok alapján, amit eddig tudunk a játékról, erre minden esélye meg is van!

A Bioshock Infinite története rejtélyesen, de igen egyszerűen kezdődik. Játékosként Booker Dewitt, egy kiégett magányomozó bőrébe bújunk, aki egy különös megbízást hajt végre: el kell jutnia Columbia lebegő városába (itt kezdődik az első csavar, hasonlóan a Bioshockban látott Rapture vízi világához), ott meg kell találnia egy fiatal, Elizabeth névre hallgató hölgyet, majd ki kell őt szabadítani állítólagos fogságából. Egyszerű és nagyszerű ez a megbízás, ugye? Booker sajnos rájön, hogy ennél nagyobbat nem is tévedhetett volna, amikor Elizabeth kiszabadításának pillanatában, tökéletes időzítés mellett, kitör a káosz az egyébként idillinek tűnő városban. Mintha maga a tér-idő szakadna ketté, ahogy a különös robbanások és fények veszik körbe a város különböző frakcióinak intenzív marakodását. Közben Elizabeth mágikus képességeket demonstrál, amelyeknek használatára szükség is lesz, hiszen egy hatalmas robot, Songbird programjának első direktíváját követve minden erejével megpróbál minket elkapni – élve vagy halva!

Az Irrational Games csapatának fejlesztési filozófiája ezúttal sem változott meg drasztikusan. Ahogyan Rapture volt a főszereplője a Bioshocknak, úgy Columbia az igazi főhőse (és főellenfele is egyben) a Bioshock Infinite-nek. A játék végig ezen a helyszínen játszódik majd, Columbia égben repkedő városa pedig a büszkeség, az “Amerikai Álom” megtestesítője egyben. Columbia lakosai boldogan, minden bajtól és problémától mentesen élnek, valami azonban meghúzódik a fényűzés és pompa mögött. Egy olyan sötétség, amiről senki nem mer – vagy nem akar – beszélni. Egy olyan szikra, ami csak arra vár, hogy a megfelelő pillanatban kapjon lángra. És ez a láng be is indul, amikor Elizabethet megpróbáljuk megszöktetni. Columbia egy különös hely, ahol nem feltétlenül ugyanazok a játékszabályok, mint a Földön (vagy a szárazföldön). Telepátia, telekinézis, az energiák és az állatvilág manipulációja, időutazás és teleport? Ezek itt valóságnak számítanak, még ha nem is feltétlenül tudja mindenki, hogy hogyan is működnek valójában. Elizabeth maga is rendelkezik ilyen képességekkel, és Booker Dewitt, a játék főhőse is használhatja majd ezek egy részét – hasonlóan a Bioshockhoz, ahol szintén a valóság határait feszegették a fejlesztők, méghozzá sikeresen.

A Bioshock Infinite egy nyitott jellegű játék, ahol zónáról zónára haladva próbálunk majd meg túlélni, elbánni az éppen ellenünk rohamozó erőkkel – és ez nem mindig lesz annyira egyszerű, mint gondolnánk. A játékban a változatos lőfegyverek használata mellett a különböző képességek egész sorát is használhatjuk majd, eközben pedig Elizabeth is a segítségünkre lesz. Az eddig látottak alapján idézhet például halálos elektromos vihart, gyógyíthat, mozgathat tárgyakat. Ezeket a képességeket nem mi használjuk majd, hanem a gépi mesterséges intelligencia érzékeli, hogy mekkora pácban vagyunk, és ennek megfelleően reagál. Elizabethnek fizikai fájdalmat és kimerültséget okoz ezen képességek használata, így a játékosokat motiválja ez, hogy egyre jobban és jobban teljesítsenek majd. Mindez nem lesz könnyű, hiszen a téridő vásznán hasadások keletkeznek, ahogy a játékban haladunk előre, és változik az évszám, változik Columbia külseje és stílusa, és olyan anomáliáknak lehetünk majd szemtanúi, amelyek mintha az X-Akták vagy a Fringe valamelyik epizódjából bújtak volna elő. A játék nyitottsága miatt pedig mindig több eltérő módon oldhatjuk meg a felmerülő problémákat. A dinamizmusra nagyon ügyeltek a fejlesztők, ennek csúcspontja pedig Songbird megjelenése lesz, aki igen komoly erővel próbálja Elizabethet visszaszerezni magának – képzeljük el azt a szituációt, amikor éppen egy komplex tűzharc közepette jelenik meg a hatalmas fémmonstrum. Izgalmasan hangzik? Az is: a Bioshock Infinite olyan játékmenettel rendelkezik, amire ebben a generációban még nem nagyon volt példa.

A Bioshock megjelenése óta igen sok év telt el: az akkori grafikus motor ma már egyre kevésbé számít szépnek. Szerencsére ezzel tisztában voltak az Irrational Games fejlesztői is, az Infinite pedig jóval szebb, látványosabb jeleneteket pakol majd tévénk vagy monitorunk képernyőjére, mint tette azt elődje. Mindez pedig azért is nagy fegyvertény, mert a dinamikusan generált tűzharcok ésa folyton változó Columbia miatt nem volt egyszerű az egyre öregebb konzolokon lépést tartani az akcióval, ami a játékon belül keletkezett. A hosszú fejlesztési idő többek közt ennek is köszönhető: a csapat rengeteget optimalizált a játékon annak érdekében, hogy a végeredmény folyamatos, bugoktól és fagyásoktól mentes lehessen. A gyönyörű látványvilág mellett a klasszikus amerikai zenékben sem lesz hiány: itt is érdemes lesz figyelni a dalszövegekre, amelyek igen könnyen szatírát vagy iróniát hozhatnak létre a játékon belül, ha értő fülekre találnak. A Bioshock Infinite nem egy hétköznapi utazás lesz, hanem egy olyan, amire hosszú évek múltán is emlékezni fogunk majd – pont, mint Booker ügynök.

Készleten

4,990 Ft

Mennyiség

Terméktulajdonságok

Súly 0.2 kg
Gyártó

2K Games

Termék állapota

Használt

Garancia

1 hónap garancia

Műfaj

FPS

Platform

Xbox 360

Online játéklehetőség

Nem

Maximális játékosok száma

1

Játékminősítés

18 év fölött