A 3 Dimenzió a hosszúságot, a szélességet és a mélységet jelöli. Kezdetben gyakran különböztették meg a 3D-s, és 2D-s játékokat, mikor a 3D (térbeli) játéktervezés még nagyon gyerekcipőben járt. Magának a legelső PlayStation konzolnak sikerét is nagyban segítette, hogy a korszak számítógépes 3D-gyorsítókártyái még rendkívül drágák voltak, így ugyanazon élmény elérése számítógépen sokkal többe került. Idővel persze a 3D játékok teljesen előtérbe kerültek, és a számítógépes árak is racionalizálódtak, így a konzolok ezen előnye a megjelenítés terén megszűnt. (Bár nem teljesen. Sokan máig a fix hardveres konzolokra esküsznek, mondván a fix hardver éveken át kényelmesen biztosíthat magas fokú játékélményt, gépfelújítások nélkül.)
A 3D fogalma újabban mást is takar. A közelmúltban a mozi ismét felfedezte magának a 3 dimenziós film élményét, és természetesen a videójátékok világa sem maradhatott sokáig semleges.
A térhatás az emberi agy felépítéséből következik. Mikor a jobb és a bal szemtől egyszerre érkezik két, perspektívájában enyhén eltérő kép, akkor az agy képes ezeket egyesíteni, oly módon, hogy érzékelhessük a látott tárgyak mélységét és távolságát. A film vagy kép két egymást átfedő, de eltérő színezetű képrétegből áll, amelyek közül a jobb szem csak az egyik, a bal szem pedig csak a másik réteget láthatja. Így keletkezik a 3D-hatás.
A konzolok központi áramköri lapja. Erre csatlakoznak a különböző funkcionális egységek, mint a processzor, memória, HDD, videovezérlő, DVD-ROM, stb.
Az analóg jelfeldolgozásnak a legnagyobb hátránya az, hogy minden rendszerben létrejönnek véletlenszerű változások, úgynevezett rendszerzajok. Amikor az analóg módon rögzített információt újra és újra lemásolják, vagy nagy távolságokra továbbítják, ezek a véletlenszerű, nem kontrollálható változások válhatnak uralkodóvá és jelentős mértékben torzítják az analóg jelet. Elektromos analóg jeleknél ezek az adatveszteségek csökkenthetők árnyékolással, jó minőségű összekötésekkel, és különböző kábeltípusokkal, mint például a koax kábel, de teljesen megszüntetni nem lehet őket.
A zaj hatására az analóg jel teljesen elveszhet, vagy visszaállíthatatlanul eltorzulhat. Ezért szokták az analóg jelet felerősíteni küldés előtt, hogy a fogadó rendszernél már gyengült részek is visszaállíthatóak legyenek. Ezen eljárás nagy problémája, hogy az erősítés során a jel mellett a zaj is felerősödik.
Harmadik generációs optikai lemezformátum, melyet HD videó anyagok tárolására, illetve adattárolásra fejlesztettek ki. Az elnevezés utal az ibolyakék lézer használatára, melynek rövidebb hullámhossza révén lényegesen nagyobb kapacitásúak lehetnek a lemezek. A HD DVD-hez képest, mely szintén kék lézert használ, a Blu-Ray lemezek lényegesen több adatot képesek eltárolni. Egy Blu-Ray lemez rétegen 25 GB-tól kezdődően a laboratóriumokban tesztelt példányok esetében akár 100 GB adat is lehet, szemben a HD DVD 15 GB-os rétegenkénti kapacitásával.
A Bluetooth rövid hatótávolságú, adatcseréhez használt, nyílt, vezeték nélküli szabvány. Alkalmazásával számítógépek, mobiltelefonok (telefonkihangosítók) és egyéb készülékek között automatikusan létesíthetünk kis hatótávolságú rádiós kapcsolatot.
A konzol vagy kiegészítőjének külső kinézetének megváltoztatása. Ide tartoznak az különféleképpen festett házaktól a hűtés-modokon keresztül a beszerelt világító eszközökig minden.
Hasonló az autós körökben elterjedt, ironikusan “optikai- vagy sufni-tuning”-nak nevezett eljáráshoz.
A “modification microchip” rövidítése, a moddolás legfőbb eszköze, az a fizikai eszköz mely segítségével a moddolás működik.
Legismertebb típusok Xbox Classic esetén: Xecuter, SmartXX, DuoX, Aladdin. Xbox360-nál még “teljes” funkciójú chip nem létezik, amit ebben az esetben chipnek szoktak hívni az a hivatalos DVD firmware-eket megkerülő ún. “dvd drive chip”. PS2-nél.
Az a moddolási folyamat, mely során a chip beszerelésre kerül a hardverbe. Ami lehet az Xbox Classic, PS1, PS2, PSP, Wii vagy bár mely más olyan hardver amibe készítettek modchip-et. A chip beszerelése után megkerüli a hardver (gép, konzol) eredeti BIOS-át és végeredményül a chip saját BIOS-a lesz a működés közben használt BIOS. A chipelés Xbox360 esetén az ún. “drive chip” beüzemelését jelenti. Az chip beszereléséhez a konzolt szét kell szerelni, amely így a garancia elvesztését okozza.
A központi egység, közismert nevén a “processzor”. Ez minden digitális számítógép alapú eszköz agya, ez végzi a programok által kiadott utasításokat és az adatok feldolgozását.
A konzolok “operációs rendszere”, az a program mely induláskor betöltődik. Alapvetően a konzol beállításainak megváltoztatására és DVD/CD lejátszására szolgál. Amint egy játék betöltésre kerül, a dash-nak további szerep nincs és kikerül a memóriából.
Olyan rendszer ahol az információt számértékekre bontva tárolják, melyeket rendszerint bináris formában írnak fel, szemben az analóg rendszer folytonos jelfolyamával. A jel a kódolás során csak kétféle értéket vehet fel a bináris rendszerben, melyek 0,1. Hangkódolás során a digitális hangjelek az eredeti analóg jelből mintavételezéssel nyerhetőek, amelyet bináris mintává alakítanak, így minden egyes mintához egy bináris kód tartozik.
Optikai olvasó. A játék lemezek (CD, DVD, Bluray), illetve a DVD, HD DVD, Bluray filmek/Audió CD-k lejátszására szolgál. Xbox Classicnál a D meghajtóhoz van hozzárendelve. A PS3-nál ez az optikai meghajtó már nem DVD hanem Bluray technológiát alkalmaz.
A DTS Coherent Acoustics, mint hangtömörítő algoritmus, nem tartozik a veszteséges (perceptual vagy lossy) tömörítést használó kódolók sorába, inkább a veszteségmentes (lossless) eljárásokhoz hasonlítható. A szakértők és a zenerajongók is egyetértenek abban, hogy a dts hang minősége több mint meggyőző. Ennek eredménye az, hogy egyre inkább természetessé válik a zenei anyagok többcsatornás, újrakevert változatainak újrakiadása, illetve az eleve többcsatornás hangzásra komponált új albumok megjelenése.
A moddolás az a fajtája, mely során a DVD meghajtó firmware-ét módosítjuk vagy külső eszköz beszerelésével megkerüljük. Nem “teljes értékű” moddolás, “csak” azt teszi lehetővé, hogy a DVD meghajtónk olvasson írható médiákat és backup játékokat.
A moddolás egy másik fajtája, ebben az esetben nem kerül be fizikailag új eszköz (chip), hanem a TSOP BIOS chip-et pár apró alaplapi forrasztás segítségével írhatóvá teszünk, majd így módosítjuk az eredeti BIOS-t.
Az FPS-ek (First Person Shooter) vagy belső nézetű lövöldözős játékok olyan háromdimenziós grafikát használó videojátékok, ahol a játékos az általa irányított figura szemszögéből látja a játékban történteket, célja pedig általában az, hogy a játékpályán található fegyverekkel minél több ellenfelet lelőjünk, ezáltal pontokat gyűjtve (deathmatch avagy öldöklés mód – bár a legtöbb modern FPS ezen kívül más játékmódokra is lehetőséget ad).
Értéke befolyásolja a történések észlelését és a játékban a pályán végzett mozgások minőségét is. Laikusként könnyű azt feltételezni, hogy a hagyományos videóeszközök által közvetített másodpercenkénti 24-30 képkocka befogadása a játékokhoz is elegendő, hiszen a televízióban is folyamatos mozgást látni. Ez bizonyos értelemben helytálló, ugyanis a játék már akár 30 FPS-sel is a folyamatosság érzetét kelti, azonban a “professzionális” játékélményhez ennél sokkal több szükséges. Körülbelül tízszeresére emelve a képkockák másodpercenkénti számát egy játék már szinte teljesen valósidejű élményt nyújthat. Léteznek úgynevezett “mágikus” FPS számok, amelyek, ha stabilan tarthatók (az FPS érték nem megfelelő körülmények között ingadozó lehet), ugyancsak elősegítik a pontosabb észlelést és reakciót. Az elérhető FPS mértékét nagyrészt a számítógép/konzol teljesítménye határozza meg, de számítógépeken valamelyest növelhető a grafika minőségének (felbontás, poligonszám, textúrák, stb…) szoftveres gyengítésével is. Mivel konzolon a játék grafikai beállításai nem módosíthatóak, ezért elengedhetetlen a fejlesztők részéről a játék rendkívül finom optimalizációja. (Ilyenkor megpróbálják a játék működését teljesen összhangba hozni az adott játékplatform (PC-Konzol-vagy akár telefon) hardveres képességeivel, hogy az erőforrások mindvégig a szükséges mértékben legyenek használatba véve.)
1920×1080-as felbontásban. Ezt megjeleníteni csak a Full HD (HD Ready 1080) televíziók tudják.
Az áru, szolgáltatás rendeltetésszerű használatáért meghatározott ideig való jótállás.
GPU vagyis Graphics Processing Unit a grafikus processzor elnevezése, mely a videókártyák illetve grafikus vezérlők központi egysége. A GPU feladata a grafikák létrehozásával és megjelenítésével közvetlenül kapcsolatban hozható magas szintű feladatok átvétele a CPU-tól, hogy annak számítási kapacitása más műveletek végzésére legyen felhasználható. A mai GPU-k 2D és 3D műveletek, fizikai számítások elvégzésére egyaránt alkalmasak.
A számítógépek (PC), konzolok és multimédiás lejátszók háttértárolója (merevlemez, winchester). A konzoloknál ezen kerülnek tárolásra a játékmentések, az Xbox Live-ról és PS Store-ról letöltött tartalmak, a dashboard, a frissítések és az újabb update (frissítés) óta már a teljes játékokat is fel lehet másolni bizonyos típusokra.
A High Definition Multimedia Interface (‘HDMI’) egy korszerű csatlakozófelület tömörítetlen audio-video adatfolyamok átvitelére. A HDMI-t elsősorban a napjainkban egyre bővülő digitális jelforrások által küldött digitális jelek tökéletes – azaz teljességgel torzítás- és tömörítésmentes átvitelére – tervezték. Ahogyan a digitális televíziózás és az egyéb különféle szórakoztató-elektronikai berendezések mind jobb és szebb képet szolgáltatnak, úgy vált szükségessé ennek a kábelnek, és a hozzátartozó csatolófelületnek a megalkotása. Már megkülönböztetnek HDMI 1.2 és az 1.3, amelyek újabb és újabb újításokkal javítják a teljesítményt. A kábelen egy olyan jel is továbbítódik, amely minden bizonnyal a filmesek és kiadók számára jelent megnyugvást, az elismerten jólműködő HDCP (High Bandwidth Digital Content Protection) másolásvédelem.
Mikrofon és fülhallgató kiegészítő, melyet hálózatos (online, multipayer, többjátékos mód, interneten) játékok esetében kommunikációra használhatunk. Létezik vezetékes és vezeték nélküli verzió is. Néhány konzol gép és néhány játék esetén a vezetékes headset extra kiegészítőként szerepel.
Valószínüleg már mindenki hallott erről a hibajelenségről és sokan már találkoztak is vele, de a valódi okával nem sokan vannak tisztában. Lehet látni különböző videókat és javítási módszereket a neten, és olvasni “okos dolgokat” ezzel kapcsolatban. Ezek közül néhányat ki is fogok emelni a végen.
A 3 ledes hiba oka egyértelműen a melegedésre vezethető vissza. A GPU (grafikus processzor) aluminium hűtőbordája alulméretezett, a hátsó ventilátorok pedig alacsony fordulaton pörögnek. De a legnagyobb probléma a forrasztástechnológiával van, és azzal hogy a 8 db GDDR3 -as ramchipnek egyáltalán semmilyen hűtése nincsen, se hűtőborda se semmi. Ezeket a ramokat használják komolyabb PC-s videókártyákon is.
Mi is történik?
– A gép bekapcsolásakor szobahőmérsékletü GPU és alaplap egy-egy komolyabb játék közben hirtelen felmelegszik, majd lehül. Az extrém hőingadozás lehet akár 50 fok is. Ennek következtében az alaplap minimális mértékben deformálódik, felpuposodik a processzor alatt de ez éppen elég ahhoz, hogy felszakadjanak a forraszpontok. A processzor lábai rossz minőségű ólommentes cin golyócskák amik megrepednek, és vagy leszakadnak a proceszorról, vagy felszakítják az alaplapi forraszpontot. Ez utóbbi a rosszabb eset. Amint megtörténik ez, fellép a kontakthiba és jön a 3 led.
Javítható?
Többnyire igen. 10-ből 7 megjavul. A javítási folyamat ezekben a lépésekben történik:
1. GPU kiforrasztása az alaplapból
2. Az összes ón eltávolítása az alaplapról és a GPU-ról is.
3. Új érintkezési pontok létrehozása a GPU-n, sablonnal
4. Visszahelyezés, felforrasztás
A fenti művelet elvégzése után a 3 ledes gépek 90%-a azonnal bekapcsol és működik is hibátlanul, viszont kb. csak 70% marad stabil. Ennek oka, hogy amelyiknél felszakadt a panel ott már soha nem lesz tökéletes a kontaktus és szükség lehet némi utánmelegítésre.
Hogyan kerülhetjük el a bajt?
Megfelelő hűtéssel és jó szellőzéssel. A legjobb megoldás a gyári belső ventilátorok fordulatszámának növelése. Aki ért hozzá magának is beszerelheti aki nem az forduljon mindenféle képpen szakemberhez. A külső hűtőket nemigazán ajánlom mivel nagyjából semmi hasznuk sincs. A hátulra csatolható változatban a gagyi ventilátorok rövid idő után csapágyasak lesznek, kontakhibás lesz a tápcsatlakozó esetleg át is ég néha, valamint visszafogja a gyári ventilátorokat is. Emellett még a tápvonalat is rugdalja bekapcsoláskor amit a HDD nem nagyon tud jutalmazni. Ez a fajta több kárt tesz mint hasznot. A másik a talp amibe bele lehet állítani a xbox-ot, ez a konzol oldalán lévő miniatűr lyukokon próbál benyomni kis levegőt de teljesen hasztalanul, ráadásul az oldallap nagy részét elfedi és csak a 2 ventilátor átmérőjében próbál x mennyiségű levegőt bejuttatni. Semmilyen hőmérsékelt csökkenés nem mérhető a gépben és egy idő után a DVD meghajtó ékszijja is kikopik és nehezen vagy egyáltalán nem fog nyílni a tálca, köszönhetően az állított használatnak.
Ha ezek után még kérdésed lenne bátran keress minket e-mail-ben!
“Házi készítésű” program, melyet nem a hivatalos fejlesztői eszközökkel készítettek, és így az előállított kód unsigned lesz, melyet csak moddolt Xboxon tudunk futtatni. Ebbe a kategóriába tartozik az összes egyedi dash és a rengeteg segédprogram is.
Irányítópad, joystick. A konzol vezérlésére szolgál. Az Xbox Classiknál két verzió került forgalomba: az eredeti nagyobb (“The Duke”) és az kisebb “S”. Xbox 360 esetében a Microsoft a Classicnál jó bevált “S” kontrollert fejlesztette tovább. Mindkét Xbox generáció esetében létezik vezetékes és vezeték nélküli verzió is. A PS3-nál már csak vezeték nélküli verzió van. Az Xbox 360-nál és a PS3-nál is van már interaktív kontroller. Ezt a PS3-nál Move-nak hívják míg az Xbox 360-nál Kinect-nek.
Konzoloknak (pontosabban játékkonzoloknak, videó játéknak) nevezzük a “merev” (speciálisan a célnak összeállított) hardverrel szerelt játékgépeket.
Rendszerint ezt a képernyő technológiát használják laptopokhoz, és kisebb számítógépekhez, mivel az ilyen kijelezők igen vékonyak lehetnek. A ma használatos projektorok legtöbbjében poliszilikon alapú, TFT-technológiájú LCD-panelek vannak. Igen elterjedtek már Televízió gyártásban is.
Az a csatolófelület, melyet a CPU használ az alacsony sávszélességgel működtetett eszközökkel való kapcsolattartásra (pl. BIOS rom, kontroller, stb.)
A memóriakártya vagy Flash memóriakártya egy mozgóalkatrész nélküli, nem illanó Flash memóriacellákból felépülő adattároló típus, melyet rendszerint mobil eszközökben, digitális kamerákban, PDA –kban, hordozható multimédialejátszókban használnak. A memóriakártyáknak számtalan változata van, és idővel a fő kártyatípusokon belül további alváltozatok jöttek létre, melyek rendszerint kisebb fizikai méretekkel rendelkeznek ugyanolyan vagy nagyobb kapacitás mellett mint a korábbi modellek. Konzoloknál játékmentések tárolására szolgáló eszköz. Nem a játékot menti el, csak az adott játék állást. Ennek segítségével másolhatjuk át mentéseinket egyik konzolról a másikra.
A Microsoft Corporation a világ egyik legnagyobb szoftvervállalata. Több mint 90 000 alkalmazottat foglalkoztat a világ több mint 150 országban. Székhelye Redmondban, Washington államban van. A cég részvénye egyike annak a harminc részvényből álló kosárnak, amelyből a Dow Jones Ipari Átlagot számítják. A Microsoft széles körben fejleszt, állít elő, licencel és támogat szoftvertermékeket különböző számítástechnikai eszközökre. Legismertebb termékük a Windows operációsrendszer-család, mely szinte mindenhol megtalálható az asztali számítógépek piacán. A vállalat agresszív üzletpolitikája számos kormányvizsgálathoz vezetett, és az Egyesült Államok szövetségi bírósága vétkesnek találta monopolhelyzetével való visszaélés miatt.
A céget 1975-ben Bill Gates és Paul Allen a Micro-soft név alatt. A „Microsoft” 1976. november 26-án vált bejegyzett védjeggyé. Az 1980-as évek elején a Microsoft gyorsan reagált a piac igényeire, így megalapozta vezető helyét az operációsrendszer-piacon. Az otthoni szórakoztatásba a Microsoft Windows PC-ken futó számítógépes játékokkal is foglakozott, melyek közt olyan nevek is vannak, mint az Age of Empires vagy a Microsoft Flight Simulator sorozat. Továbbá referenciával foglalkozó munkákat is gyártanak, köztük enciklopédiákat és atlaszokat Encarta név alatt.
A Microsoft 2001-ben az Xbox-szal belépett a játékkonzolok piacára is, amit a Sony és a Nintendo dominált. Jelenleg csak a Sony PlayStation 2 konzolja előzi meg az Xboxot. A Microsoft saját videojátékait is fejleszti és terjeszti erre a konzolra, valamint az olyan gyártók is fejlesztenek Xboxra, mint például az Electronic Arts és az Activision.
További támogatottság érdekében a Microsoft sok céget vásárol fel. Az így „bekebelezett” cégeket a már régebben is létező Microsoft Game Studios csoportba rakja és a játékok jogi nyilatkozatában is ez a név szerepel a fejlesztőcsoport mellett. 2005-ben a Microsoft átcsábított több japán fejlesztőt is, hogy olyan játékokat készítsenek, mint a méltán híres Final Fantasy sorozat. Ezzel akarják elérni, hogy a japán piacon is sikeres legyen az Xbox és a 2005 végén megjelent Xbox 360. 2010. Június 15.-én az E3-on mutatták be az újra dizájnolt változatot az Xbox 360 Slim-et. Európai forgalmazása csak Július 16.-án kezdődött meg.
Amire szükség van: 1 db pendrive aminek a mérete minimum 512 mb és Fat32-re formázva. A formázás menete: sajátgépen belül jobb egérgomb a pendrive-ra –> Formázás
Töltsük le az alábbi file-t a számítógépünkre (vágd ki a linket és illeszd be a böngésződ címsorába)
http://download.digiex.net/Consoles/Xbox360/Dashboards/2.0.13604.0.zip
Ez egy tömörített (zip) állomány. Csomagoljuk ki a pendrive-unk gyökér könyvtárába, úgy hogy lássuk a „$systemupdate” könyvtárat. Tömörítés: A windows alaphelyzetben ismeri a .zip formátumot. Ezért csak annyit kell csinálni, hogy bárhol 2 click a file-ra, és a benne lévő mappát áthúzzuk a pendrive-unkra.
A nehezével már meg is vagyunk. Kapcsoljuk be az XBOX 360-unkat, (ha van Kinect-ünk legyen csatlakoztatva!) úgy, hogy ne legyen lemez a meghajtóban.
Mikor bejött a menü helyezzük be a pendrive-ot az egyik USB portba. Pár másodperc múlva jön egy felugró ablak, amire nyomjunk yes-t (zöld A gomb), és elkezdődik a frissítés.
Miután végzett újra boot-ol (újra indul) a gép, és vissza fog térni a Kinect-ünkbe az élet, és újra megjelenik az elveszettnek hitt Avatar is. :
Kezdetben az mp3 illegalitásban terjedt, mint ahogy most is az MKV a fájlcserélő hálózatok legkedveltebb formátuma – nagyfelbontású filmek kalózmásolatát terjesztik MKV-ban. Lehet, hogy ebből is legális üzletet csinál valaki, amire azért van esély, mert szabadon felhasználható, nyílt forráskódú formátum, és egyre szélesebb körű a támogatása. Az MKV egy úgynevezett konténer formátum, ami annyit jelent, hogy van egy fájl, amibe rengeteg másik fájlt lehet beledobálni: eredeti és szinkronizált hangsávokat, feliratokat, extrákat, és persze magát a filmet. A jó képi minőséget, ami passzol a méteres tévéhez, a H.264 tömörítés garantálja. Ez a formátum MPEG-4 AVC néven is ismert, és a bluray szabványnak is része, általában feltüntetik a fájl nevében, ha ilyen tömörítéssel készült.
Az a folyamat, mely során a konzol hardverén (vagy szoftverén) módosításokat végzünk különféle célokból: az új (vagy rejtett) funkciók elérésétől egészen a szebb/jobb kinézetig.
A Nintendo Company, Limited (任天堂株式会社, Nintendó Kabusiki-gaisa) japán multinacionális cég. A vállalatot Fusajiro Yamauchi alapította Kiotóban, 1889. szeptember 23-án eredetileg kézzel készített ún. hanafuda kártyák gyártására. A 20. század közepén a cég számos piaci szegmensen kísérletezett, például taxi és szállodaüzemeltetéssel. Az évek során a videójáték-gyártás vált a cég fő profiljává és a játékipar egyik meghatározó szereplője lett. Emellett a Nintendo az amerikai Seattle Mariners baseballcsapat többségi, az Atlanta Hawks kosárlabdacsapatnak pedig kisebbségi tulajdonosa.
A Nintendo a videójáték-piac legrégebbi, máig fennmaradt három nagy videójátékkonzol-gyártó cég egyike a Microsoft és a Sony mellett. Game Boy Advance és Nintendo DS modelljeinek köszönhetően piacvezető a kézi játékkonzolok gyártásában. 2007. június 30-ig a Nintendo története során 453 millió játékgépet és közel 2,2 milliárd játékprogramot adott el világszerte.
Nintendo 1975-ben kezdett el fantáziát látni a videojáték-piacban. Első lépésként megszerezték a Magnavox Odyssey eladásának jogát Japánban 1975-ben. Akkoriban azonban az otthoni konzolok rendkívül ritkák voltak és még az Atari PONG konzolja se volt piacon.
Nintendo első játéktermi játéka a Computer Othello volt 1978-ban; amit az elkövetkező években több tucatnyi követett, a Radar Scope és Donkey Kong a leghíresebb ezek között. Az 1980-as évek elején alkotta meg a Nintendo (Yokoi által vezetett) videojáték-részlege a játéktermi játékai közül a leghíresebbeket. A nagy népszerűségnek örvendő Donkey Kong-ot Miyamoto alkotta meg 1981-ben. Ekkor jelent meg a játéktermekben és nem sokkal később az Atari 2600, az Intellivision, és a ColecoVision videojáték konzolokon (bár a Nintendo nem volt bevonva a portok készítésébe ami a minőségen meg is látszott). Ezt a kiadási módszert több későbbi Nintendo játék követte ebben az időszakban, beleértve az eredeti Mario Bros.-t (nem összekeverendő a későbbi Super Mario Bros.-szal).
Ezen felül a Nintendo belekóstolt a kézi konzolok üzletágába is a Game & Watch nevű játékkal. Később 1985-ben a Nintendo kiadta Nintendo Entertainment System-nek nevezett gépét, amivel nagy sikereket ért el és folytatta a kézi konzolok piacát a szintén sikeres Game Boy-jal. A Nintendo később tovább folytatta ezen két termékvonalának frissítését, amivel elérte azt, hogy az egyik legyen a világ legismertebb videojáték-gyártói közül.
Nintendo Entertainment System (NES) (1983 – 1994)
Super Nintendo Entertainment System (SNES) (1990 – 2000)
Nintendo 64 (N64) (1996 – 2002)
Nintendo GameCube (GCN) (2001 – 2007)
Wii (2006 – jelen)
Hordozható konzolok :
Game & Watch 1980-1991
Game Boy sorozat:
– Game Boy – az eredeti Game Boy. (1989. április 21.) Újított változatai: Game Boy Pocket – kompakt tervezés (1996) és Game Boy Light – csak Japánban kiadott, erősebb képernyő világítással rendelkező Game Boy konzol. (1997)
– Game Boy Color – színes képernyővel. (1998. október 21.)
– Game Boy Advance – erősebb, 32 bites processzorral. (2001. március 21.) Újított változatai:
Game Boy Advance SP – kagylószerű házban és beépített kijelző világítással (2003. március 28.) és a Game Boy Micro – kisméretű változat. (2003. február 14.)
Virtual Boy: A Nintendo egyik hordozható konzolja, ami képes volt megjeleníteni “valódi 3D grafikát”. 1995. július 21-én lett kiadva, de a gyenge eladások miatt csupán néhány hónapig volt forgalomban.
Nintendo DS: A Nintendo jelenlegi hordozható konzolja. Két képernyője van (erre utal az is, hogy neve a Dual-Screen rövidítése), melyek közül az alsó egy érintőképernyő, ezen kívül beépített mikrofon és Wi-Fi vevő is található benne. A konzolnak megjelent egy újított kiadása, amelynek neve Nintendo DS Lite. A Lite változat abban különbözik elődjétől, hogy kisebb és szebb. Továbbfejlesztett változatát, a Nintendo DSi-t 2008. november 1-jén mutatták be (Japánban), aminek többek között két beépített kamerája, nagyobb képernyője, beépített internet böngészője és SD kártya olvasója is van. Emellett megjelent a Nintendo DSi XL még nagyobb kijelzővel, a DSi-vel megegyező kapacitással.
Nemsokára kipróbálhatjuk majd az új hordozható forradalmat, a Nintendo 3DS-t, valós 3D megjelenítéssel (3D szemüveg nélküli térhatású megjelenítés). Az eszköz a 3D-s mélységét is állíthatjuk vagy akár ki is kapcsolhatjuk azt. A játékkonzolban ismét helyet kapnak a kamerák, de az elődjeihez képest, ennek a konzolnak a külső kamerája 3D-s képeket fog készíteni (így elöl 2 db kamera lesz). Ezek mellett a jelenleginél jóval, erősebb grafikával érkezik a játékkonzol. Ezen kívül számos újdonság vár még ránk 2011 februárjában legalábbis Japánban, Európába körülbelül egy hónappal később érkezik a konzol.
Olyan cég, mely késztermékeket vagy alkatrészeket gyárt, más cégek számára, melyek továbbadják saját termékükként. Sokszor értéknövelt termékként is nevezik az ilyen eszközöket. Például egy számítógépben rendszerint a merevlemezt más gyártó készíti, mint aki a komplett számítógépet összerakja és később eladja.
Az Organic Light Emitting Diode angol kifejezés rövidítése, mely szerves polimer alapú világító diódát jelent. Az OLED technológiával képernyőket gyártanak, melyek előnyösebb tulajdonságokkal rendelkeznek, mint az LCD-k, viszont gyorsabban használódnak el. Egy OLED képernyő nagyobb kontrasztaránnyal rendelkezik, mint egy LCD és a látószög sem jelent problémát.
Lézersugár használatával működő tároló rendszerek. Ide soroljuk a CD és DVD lemezeket. A technológia legfőbb szempontja az optikai adathordozó (lemez) cserélhetősége: a használaton kívüli lemezt zárt helyen tárolhatjuk, kompakt mérete miatt könnyen magunkkal vihetjük és másik gépen bonyolult szerelési műveletek nélkül azonnal használatba vehetjük. Az optikai adathordozót (lemezt) beolvasó egységet hívjuk optikai meghajtónak.
Phase Alteration Line (PAL) Európában és Dél-Amerikában használt analóg televíziós szabvány. PAL az egyik fő analóg TV szabvány, az amerikai – American National Television Systems Committee(NTSC) – színes televíziós rendszer és a Francia – French Sequential Couleur avec Memoire (SECAM) mellett. NTSC japánban is használják, a SECAM-ot pedig a volt Szovjet Unió országaiban. Ahogy a SECAM, a PAL is másodpercenként 25 darab, egyenként 625 pixelsorból felépített képkockát jelenít meg, sorváltott üzemmódban. Alap helyzetben nem lehet egy PAL rendszerű formátumot lejátszani egy NTSC rendszerű technikával. Ez oda vissza igaz. De vannak erre a probléma megoldására különböző technológiák. Pl.: konzoloknál a moddolás.
A hardver és a szoftver működési környezete. Vannak olyan szoftverek amelyek csak bizonyos hardvereken jeleníthetők meg. Így pl.: egy PS2 (PlayStation 2) játék szoftver csak egy PS2 gépben indítható el.
A plazmaképernyők, vagy gáz plazma kijelzők a lapos képernyő technológiák egyik változata, melyet elsősorban televíziókban használnak. Egy plazmaképernyőben két üveglap közt elhelyezkedő cellákban neon és xenon gázt találunk, melyeket elektromosság segítségével gyújtanak be, amik ennek hatására plazma halmazállapotba kerülnek és világítanak.
A Sony által üzemeltetett, az interneten keresztül hozzáférhető (vagyis online), multiplayer játék és tartalomszolgáltató rendszer.
A ramoknak rengeteg típusa létezik, és mára tulajdonképpen ez egy gyűjtőnév. Ha valahol csak a RAM kifejezést látjuk minden előtag nélkül, akkor rendszerint a számítógép vagy konzol rendszermemóriájáról van szó.
Az RCA egyfajta elektromos csatlakozó, melyet hang illetve videó továbbítására használnak. A csatlakozót az 1940-es években mutatták be először és az akkori fonográfok és erősítők összekapcsolására szolgált. Napjainkra számtalan helyen találkozhatunk RCA csatolókkal. De ezek a csatlakozók még csak analóg jelek továbbítására alkalmasak. Így mára már elavultnak számítanak.
A DVD video és játék formátummal bevezetett lejátszás-irányítási rendszer 6 kereskedelmi régióra osztotta fel a világot, és minden régióban egyedi kóddal látta el a DVD lejátszókat, konzolokat illetve a DVD lemezeket és játékokat. Ennek értelmében minden DVD lemezt és játék csak a kódnak megfelelő régióban lehet lejátszani. Vannak olyan DVD lemezek és játékok, amelyek több különböző régióban is lejátszhatók ezeket régió függetleneknek hívnak. Az Európában forgalmazott DVD lejátszókban és konzolokban lejátszható PAL és PAL/NTSC video rendszerű DVD lemezek és játékok régiókódja „2” .
0: bárhol játszhatók
1: Kanada, Amerikai Egyesült Államok és külbirtokai
2: Európa, Grönland, Dél-afrikai Köztársaság, Japán, Lesotho, Szváziföld, Egyiptom, Közel-Kelet
3: Délkelet-Ázsia, Dél-Korea, Hongkong, Indonézia, Fülöp-szigetek, Tajvan
4: Ausztrália, Új-Zéland, Mexikó, Közép- és Dél-Amerika
5: Oroszország és FÁK (volt szovjet tagállamok), Indiai szubkontinens, Mongólia, Észak-Korea, Afrika nem említett részei
6: Kína
7: nem használt
8: nemzetközi területek, például repülőgépek, hajók, olajfúró tornyok, stb.
A 0-s régió valójában nem jelöl ki régiót, csupán azt jelenti, hogy bármely lejátszóban játszhatók
Az RGB színtér egy olyan additív színmodell, ami a vörös, zöld és kék fény különböző mértékű keverésével határozza meg a különböző színeket. Az elnevezése ezen három alapszín angol megfelelőinek első betűiből ered: Red (vörös), Green (zöld), Blue (kék). Elsődlegesen elektronikai eszközök és a számítástechnika terén alkalmazzák, pl. képernyők, kijelzők, érzékelők esetén. Ha RGB csatlakozóval ellátott kábellel kötjük össze a konzolunkat vagy más multimédiás lejátszónkat RCA kábel helyett, akkor élesebb képet teltebb színeket kaphatunk.
A szerepjátékok (rövidítve RPG-k, az angol role-playing game-ből) videojátékok egyik műfaja, melyek a szerepjátékokhoz hasonlítanak. Személyi számítógépre (PC) és konzolokra készülnek. Az első számítógépekre készített szerepjátékokat Dungeons & Dragons és más korai szerepjátékok inspirálták, melyekhez hasonló játékélményt próbáltak létrehozni.
Az RPG-k két kategóriára oszthatóak aszerint,mekkora hangsúlyt fektetnek az akcióra, a harcra és mennyit a történetre, beszélgetésekre és más, nem akciódús RPG játékelemekre.
A harcra összpontosítóakat nevezzük hack ‘n slash-nek (magyarul kb. „üsd ‘s vágd”), amelynek egyik ismert képviselője a Diablo.
A több szerepjáték elemre és történetre építő jellemző RPG-k a BioWare-tól a Baldur’s Gate és a Dragon Age: Origins (Dragon Age Vérvonalak)
A számítógépes szerepjátékok speciális változata az MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game – nagyon sok szereplős online szerepjáték), amely az interneten, online játszható szerepjáték.
A Signed kód (program) az aláírt, esetünkben a Microsoft által hitelesített kódot jelenti, melyet csak egy hivatalos Xbox fejlesztő tud előállítani egy ún. Xbox Development Kit segítségével.
Egy “teljes értékű” moddolás lehetővé teszi, hogy a konzolon ne csak signed kódot tudjunk futtatni, hanem unsigned-ot is, azaz nem a Microsoft által hitelesített programot is.
Fizikai beavatkozás nélküli moddolás.
A Sony Corporation (japánul: ソニー株式会社; Szoní Kabusiki Gaisa) tokiói székhelyű multinacionális vállalat, a világ egyik legnagyobb elektronikai, informatikai és szórakoztatóipari cége. A világ 5. legnagyobb médiakonglomerátumaként tartják számon, éves bevétele, a 2010. március 31-én véget érő pénzügyi évben elérte a 77.2 milliárd dollárt. Neve a latin sonus (hang) szóból ered. A Sony Corporation a Sony Group vezető vállalata.
A Sonyt 1946-ban, Tokióban alapította két férfi. Masaru Ibuka mérnök és Akio Morita fizikus 190 000 jent fektetett be egy elektromos berendezéseket javító vállalat elindítására 20 alkalmazottal; a javítás mellett saját termékeket is próbáltak építeni. A sikertörténet 1954-ben indult útjára, amikor a Tokyo Tsushin Kogyo K.K., vagy Tokyo Telecommunications Engineering Corporation, ahogy a vállalatot hívták, engedélyt kapott tranzisztorok gyártására. A tranzisztort Amerikában találták fel, de rádiókban akkor még nem alkalmazták, azok elektroncsöves készülékek voltak. 1954 májusában a Sony piacra dobta Japán első tranzisztorát, a következő évben pedig az első teljesen tranzisztoros rádiót.
Attól kezdve kevés vállalatnak sikerült beállítania a Sony feltalálás és újítás terén elért pályacsúcsát. A legjelentősebb fejlesztések között van az első Trinitron színes televízió 1968-ban, a színes videokazetta 1971-ben, a Betamax videomagnó 1975-ben, a Walkman 1979-ben, a 3,5-colos floppy lemez 1989-ben, elektronikus fényképezőgép 1981-ben, a világ első CD-játszója 1982-ben, az első fogyasztói videokamera 1983-ban, a 8 mm-es videó 1988-ban, az első digitális VTR 1985-ben, és így tovább egészen a mai napig.
Abban a közel 60 évben, amióta a vállalat először kereskedni kezdett, a 20 alkalmazottból világszerte több mint 160 000 lett. A Sony nemzetközi vállalat – Akio Morita már a kezdetektől fogva felismerte, hogy vállalata tevékenységét nem szabad csak Japánra korlátoznia, hanem az egész világot kell piacként kezelni. Ragaszkodott hozzá, hogy a Sony név a vállalat összes termékén szembetűnő legyen.
A konzol gyártásba mindenkinél előbb belevágtak és a mai napig itt is hozták a jól bevált formájukat. Messze előremutató alkalmazásokat adtak a végfelhasználók kezébe minden egyes fejlesztésükkel.
1994. December 03. Japán. Elindult a PlayStation világhódító útjára. A PlayStation 2 2000 Márciusában debütált Japánban majd Decemberre eljutott a világ minden szegletéig. Ebben használtak először DVD lejátszót a családok szórakoztatására. A PSP-ről (PlayStation Portable) 2004 Decemberében Japánban rántották le a leplet, majd 2005 Szeptemberébe, Európába is beérkezett. A PlayStation 3-at 2006. Novemberben tárták a nagyérdemű elé. Ebben már a hihetetlennek tűnő Bluray lejátszó van. Ezzel megint nagy előre lépést tettek a multimédiás nagyfelbontású szórakozás felé. 2009 Szeptemberben megjelent a Slim változat ami egy jól átszabott változata lett a PS3-nak.
Funkciója nagyjából megegyezik a kontrollerével, annyi különbséggel, hogy kivitelében a hagyományos távirányítóhoz hasonlít és a célja a DVD/CD lejátszás irányításának megkönnyítése. Xbox Classic esetén a DVD lejátszás csak abban az esetben működik, ha rendelkezünk távirányítóval (DVD-kit).
A TPS (Third Person Shooter) az akciójátékok olyan típusa, ahol a játékos által irányított szereplőt/főhőst külső nézetből látjuk. A külső nézet legtöbbször azért kerül a játékba, mert a figurának közel harcot kell alkalmaznia az ellenségek ellen és belső nézetben könnyen átláthatatlanná válik a játékos számára.
az Xbox BIOS chip-je, ebben tárolja az Xbox a BIOS-t. 1.0 és 1.1 esetén ennek mérete 1MB, 1.2-1.5 esetén 256KB. Az 1.6-os verzióknál már nincs külön TSOP chip, az Xbox a BIOS-t a Xcalibur video encoder chipben tárolja. A garanciát ebben az esetben is elveszítjük.
Egy olyan iterfész szabvány melyen keresztül különféle perifériákat csatolhatunk a számítógépünkhöz, konzolunkhoz, vagy akár a multimédiás lejátszóinkhoz. Az USB interfésznek számos előnye van, mivel ezen keresztül egyszerű és rendszerint problémamentes az eszközök illesztése, valamint a vezérlő automatikusan észleli amint egy új eszközt csatlakoztattunk. Elméletben 127 eszközt csatlakoztathatunk egyetlen USB interfészre.
Jelenleg többféle USB szabványt különböztetünk meg: USB 1.0, USB 1.1, USB 2.0 és USB 3.0 melyek sebességükben és más tulajdonságaikban is eltérnek, viszont visszafelé mindig kompatibilisek.
A wireless fidelity angol kifejezés rövidítése, mely vezeték nélküli Ethernet hálózati kapcsolatot jelent. Több sebességű változata létezik, melyek 11 Mbps-től 54 Mbps sebességig terjednek. A jelenlegi szabványok 802.11a, 802.11b, és 802.11g, valamint fejlesztés és bevezetés alatt áll a 802.11n. A számsor végén álló betűt szokták a gyártók a csomagoláson jól látható helyen feltüntetni ezzel jelezve a csomagban szereplő router teljesítményét. Minél „nagyobb” a betű annál erősebb a router.
Vezeték nélküli hálózati csatoló, amit a xbox ethernet csatlakozójához csatlakoztatva lehet használni, vagyis ezen keresztül csatlakozni egy meglévő Wifi (vezeték néküli) hálózathoz. Már a Slim Xbox 360-hoz nincs szükség ilyen eszközre, mert már az alaplapra integrálták ezt az eszközt mint a PS3-nál. A PS3-ban megjelenése óta alapfelszereltség a wifi vevő.
Vezeték nélküli hálózati csatoló, amit a xbox ethernet csatlakozójához csatlakoztatva lehet használni, vagyis ezen keresztül csatlakozni egy meglévő Wifi (vezeték néküli) hálózathoz. Már a Slim Xbox 360-hoz nincs szükség ilyen eszközre, mert már az alaplapra integrálták ezt az eszközt mint a PS3-nál. A PS3-ban megjelenése óta alapfelszereltség a wifi vevő.